ذوي الاحتياجات الخاصة
يلتزم مطار الملك فهد الدولي بجعل تجربة السفر أسهل لاستخدام مرتادي المطار من ذوي الاحتياجات الخاصة، حيث يتمكن المسافر من ذوي الاحتياجات الخاصة من الوصول إلى معظم مناطق المطار عن طريق الكرسي المتحرك. ويمكن أن تساهم المعلومات التالية في التخطيط لرحلتهم بشكل أفضل:
لضمان رحلة سفر سلسة ، يرجى إبلاغ شركة الطيران بمتطلباتك قبل 48 ساعة من السفر، إذا لم تكن متأكدًا من الخدمات المتاحة ، فيمكنك أن تطلب من وكيل السفر أو ممثل شركة الطيران إخبارك بأفضل طريقة لتلبية احتياجاتك الخاصة.
يمكن أن تشمل الخدمات المقدمة من شركة الطيران في مطار الملك فهد الدولي ما يلي: الكراسي المتحركة داخل الصالة، والرافعة الطبية، والكراسي المتحركة داخل الطائرة، بالإضافة إلى مساعدة الركاب ضعاف البصر أو السمع. (يرجى التحقق من سياسة شركة الطيران قبل حجز التذكرة، حيث تختلف الخدمات المقدمة من شركة لأخرى)
يجب على المسافرين ذوي الاحتياجات الخاصة الاطلاع على سياسة شركة الطيران في شحن الكراسي المتحركة، والأنواع المسموح التنقل بها في المطار.
Baggage Claim
Once landing, if you need to reclaim checked baggage, follow the signs for Baggage Claim (one level below the arrival gates). Look for the overhead displays that announce which baggage belt your flight’s luggage will arrive.
Please verify the luggage is indeed yours before you leave the Baggage Claim area. Baggage carts are available for free in the Baggage Claim area for passenger use. Airlines are responsible for handling and processing baggage.
Please contact your airline if you experience any issues.
Airline Baggage Policies Online
Air Canada
Allegiant
American Airlines
Delta
Frontier Airlines
Southern Airways (operates out of Signature Flight Support)
Southwest Airlines
United Airlines
Vacation Express
Rental Cars
If you need a rental car, head over to the Ground Transportation Center, where all rental car services are located in one convenient location. To get to the GTC, make your way to the lower level of the B terminal, one level below Baggage Claim, and follow the moving walkways to the rental car facilities.
Ground Transportation Options
Are you ready to hail a cab or pick up your limo or shuttle service? Those are conveniently located on the drive just outside of the B Baggage Claim on the Ground Level. Learn more about these services.
Download Informative PDF
The Arrivals Lobby is located on the second floor of the Terminal Building. It takes about 15 to 30 minutes after the plane has landed to complete all arrival procedures.